Mmm morotstårta!

Hej hej! Sitter och mumsar morotstårta som jag slängde ihop tidigare. Är fortfarande inte så förtjust i godis så detta blir mitt lördagsgodis. Morotstårta är verkligen sjuukt gott! Så saftigt och krämigt. Och relativt nyttigt! Men man ska inte vara snål med morötter eller glasyr (glasyr = 1 pkt philadelphiaost, 30 g mjukt smör, 2 dl florsocker och 1 tsk vaniljsocker). Jag brukar ta fyra generösa dl morötter och köpa en stor (300g) förpackning philadelphiaost och ha i nästan allt av den. Men då måste man ju såklart ha i lite mer av de andra ingredienserna i glasyren, det får man smaka sig till hur mycket.
Men nu ska jag slå upp franska boken och plugga! Det är min lördagskväll det ;)




Kommentarer
Postat av: MALIN

mums! :))

2010-09-19 @ 18:37:02
URL: http://mavalina.blogg.se/
Postat av: Ine Henriksen

Ha en riktigt fin kväll!

2010-09-19 @ 20:27:19
URL: http://inehenriksen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0