Vackra Lindos

Näst sista dagen i Grekland tog vi taxi till Rhodos stolthet, byn Lindos ca 45 minuter från Faliraki där vi bodde. Det var så vackert. Syskonen ville inte alls åka men jag var bestämd. Vi kunde ju inte ha varit i Grekland utan att ha sett en grekisk by. 
Lillasyster var inte så road när vi väl var där heller, hon ville bara bada ^^ Men jag är så himla glad att jag var envis. Det var verkligen sevärt. Den medeltida fästningen Akropolis var egentligen inte så speciell som den såg ut från marken, kanske för att jag sett Forum Romanum och Colosseum? Men eftersom den låg uppe på en 116 meter hög klippa så var utsikten helt fantastisk. Absolut ett måste om man åker till Rhodos!
                     




































Kommentarer
Postat av: A

Gud vad härligt det ser ut att vara!

2010-07-06 @ 10:24:55
URL: http://alexandramellin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0