Här pluggas det!

Hej hej! Har rotat fram mina gamla franska böcker och nu pluggas det för fullt. Har ju inte läst franska på tre år så det kändes som att allt var borta. Men så började jag verkligen tänka efter och hålla små konversationer med mig själv (HAHA) och jag kommer faktiskt ihåg mer än jag trodde! Det är nämligen så att jag tänker ta en franskakurs i höst, så jag kommer inte var helt sysslolös. Den jag tittat på är en snabbrepetition på bara fem gånger. Men sedan kan man ju välja att läsa någon mer kurs. Bra att mjukstarta och känna hur man ligger till. Känner mig riktigt taggad! Pratade med pappa förut också om att åka till Frankrike i höst och eventuellt dra upp till Paris någon dag. Om jag vill! Kursen är klar innan dess så det skulle vara himla kul att kunna prata lite då. Och då ska jag fan våga. Det enda jag i princip har sagt på franska när jag varit i Frankrike har varit "Bonjour! Je voudrais une baguette s'il vous plait. Merci. Au revoir!" ^^

Förresten att bero på något helt annat så glömde jag ju säga att jag och AK såg en kändis idag! En b-kändis visserligen men kul ändå! Det var Robinson-Robban vi såg sittandes i Kungshallarna ätandes libanesiskt. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0