Framtiden

Har gått runt i lägenheten och städat undan lite, lyssnat på vinden (det blåser som bara den) och filosoferat. Det var länge sedan jag bara gick in helt i mina tankar så. Det är så skönt. Så fridfullt. Har tänkt mycket på hur hösten kommer bli. Känner mig så fri och levande när jag tänker på att jag i princip kan göra vad jag vill. Men samtidigt skrämmer det mig att jag inte vet vad jag vill. Jag vill ha en plan. Det hela blev så verkligt när jag såg jobbschemat häromdagen. Vissa veckor kommer jag bara jobba en dag i veckan. Vad ska jag göra resten av dagarna? Panik! Men jag får verkligen ägna mig åt mig själv då, ta långa höstpromenader som är det bästa jag vet och fundera över vad jag vill. Försöker hela tiden intala mig själv att det inte är någon brådska. Jag har ju faktiskt hela livet framför mig.   

Nu ska jag lägga mig och sova. Kommer inte ihåg senast jag la mig så här tidigt. Men jag behöver det verkligen. Vill ju inte skrämma kunderna imorgon med att se så läskig ut som jag gjorde idag. Haha. Jag behöver min skönhetssömn. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0