Dålig start på dagen

Hej hej! Dagen började dåligt men slutade bättre. I alla fall, kände mig inte på topp när jag kvart över sex imorse gick upp. Sen när jag skulle föna håret i all hast så böjer jag mig och sätter i kontakten, reser mig upp och BANG slår jag huvudet i kanten på min hylla. Aj, aj, aj. Jag ramlade handlöst bakåt. Och det värsta var att jag gjorde exakt samma sak igår. Så jag hade redan en liten bula. Kände bara för att sätta mig ner och ge upp. Det är tiden för humörsvängningar också så... Men jag samlade kraft och gick till bussen. När bussen kom var den full och jag fick stå hela vägen till gullmars. Inte så roligt när man vet att man ska stå upp resten av dagen i bageriet. Men när jag kommer till gullmars börjar turen vända. Där stod nämligen Metro och delade ut glass! Så jag fick en sån här Ben&Jerrys Wich glass. Har varit väldigt skeptisk till den måste jag säga och första tuggorna smakade lite märkligt. Men sen blev den jätte god. Glatt förvånad blev jag. Haha lite skumt med glass så där på morgonen när tandkrämssmaken knappt hunnit lämna munnen, men gott ändå ^^. Och väldigt uppskattat.

I skolan fick jag baka själv, vilket jag tycker är såå himla skönt. Ibland kan det vara kul att arbeta i grupp men för det mesta föredrar jag att vara själv. då har jag full kontroll och behöver inte stå och tjata på nån som inte bryr sig. 
Foccacia och nötrussinbröd blev det, köpte med mig en bit Foccacia. Den går åt som smör i solsken här hemma.
Idag hade skolan också besök av massa lärare från England. Det var kul men lite pinsamt att bli så iakttagen. När jag stod och fixade med bröden och la dom på plåt stod säkert fem-sex personer och tittade. Och tog kort! De frågade i och för sig om de fick, och det var ju naturligtvis jätte kul men jag blir lätt rödflammig om kinderna i sådana situationer.

När jag kom hem åt vi god fredagsmiddag, lövbiff, klyftpotatis och bearnaisésås. Smaskens. Och sen fick påskägg av mormor. Innehållandes en tusenlapp (!) och godis. Det var riktigt oväntat. Men förstås väldigt trevligt. Min mormor är snäll hon. Lite för snäll ibland. Men jag tackar och bugar. Så som sagt, dagen slutade mycket bättre än den började.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0