bad day

Heej. Har haft en dålig dag idag. Först försov jag mig (men hann i tid), sen funkade inte internet i skolan så vi kunde inte jobba med det vi skulle och sen började jag må illa. Blev alldeles snurrig också så Samuel övertalde mig att åka hem. Det var en ganska bra idé.

Igår var jag på provpass på telemarketing jobbet jag sökt. Det gick mycket bättre än jag trodde det skulle göra och alla var jätte trevliga men jag var så trött och mådde inge bra så jag bröt mer eller mindre ihop när jag kom hem =/. Måste bara säga att folk borde försöka anstränga sig lite mer och vara trevligare mot telefonförsäljare. Det är faktiskt ett väldigt påfrestande jobb och man får nästan aldrig säga vad man ska säga innan personen slänger på luren eller säger argt "vi ska inte vara med på något sådant". Det är ju välgörenhet, kan inte folk skänka 150 kr för en bra sak? Visst så finns det ju de som faktiskt inte har råd, men de flesta är bara snåla och lata.
 
Men jaja, nu ska jag se lite på tv och ta det lugnt som jag lovade min älskling. Pusshej

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är väl bättre att de säger direkt att de inte är intresserade, så att tel.försäljarna inte behöver slösa nån tid?
hur kan du veta att de flesta bara är snåla och lata?
och om det ringer om 150kr varanan vecka så blir det ca 370kr/mån, och det är rätt så mkt pengar
och sen undrar jag även, vad är det som
gör att jobbet är så jobbigt?

2008-01-16 @ 20:24:39
Postat av: Isabel

Jo, ibland men det kan ju vara trevligt att få säga det man ska också. Det är inge kul att känna att ingen lyssnar på en.
Man märker det, det hörs på rösten.
För det första så är lönen i provision så om man inte säljer något får man inga pengar och det kan gå hur många timmar som helst utan att man säljer något, sen så är det jobbigt att sitta stilla framför en datorskärm i flera timmar och det är jobbigt att hela tiden låta super glad och trevlig när man samtalet innan fått luren slängd i örat eller ringt och sökt någon som avlidit, eller pratat med någon som berättat att deras mamma dog i cancer när hon var 5 år och att de var 7 syskon..Men vissa passar för jobbet andra inte, och jag passade inte för jobbet

2008-01-16 @ 22:20:42
URL: http://www.isaabel.blogg.se
Postat av: Anonym

VÄLKOMMEN TILL ARBETSLIVET!

2008-01-17 @ 07:05:31
Postat av: Anonym

vill bara förstå hur du tänker, inte min mening att tracka ner eller nåt sånt.

Hur kan du förvänta díg att folk ska lyssna,har du inga kompisar eller nån familj som kan göra det, du kan ju inte söka ett jobb som detta bara för att få uppmärksamhet?
70% av världens befolkning sitter framför datorerna dagligen.
Du behöver inte låta super glad, det räcker att vara trevlig.
Om jag får säga det utan att du blir lessen så tycker jag att du låter mkt mentalt svag, och jag kan inte förstå hur du ska klara dig i stora vida världen.

2008-01-18 @ 07:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0