Kokosdrömmar

Bakade dessa kakor igår och hade med till grillningen. Inte lika populära som kolakakorna men jag gillade dom. Men jag älskar ju kokos så ^^ Receptet är hämtat ur Sju sorters kakor. Minttopparna jag bakade i lördags är by the way också från den boken, hade glömt skriva det upptäckte jag nu.

Kokosdrömmar   ca 60 st
* 200 g smör
* 1 1/2 socker
* 1 tsk vaniljsocker
* 2 1/2 dl kokos
* 2 tsk hjorthornssalt
* ca 5 dl vetemjöl


Gör så här
1. Sätt ugnen på 150 grader.
2. Rör smör, socker och vaniljsocker vitt och poröst.
3. Tillsätt kokos och hjorthornssalt blandat med mjölet.
4. Låt degen vila en stund.
5. Rulla degen till fingertjocka längder.
6. Dela dem i bitar och forma kulor av degen.
7. Lägg dem på smord plåt eller bakplåtspapper.
8. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter i 150 grader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0