Bröd

Hej hej igen! Är helt sluuut. Fy tusan vad jobbig kavringen var, först skulle den jäsa i 30 min, sen i 50 min och sedan gräddas i ca 60 min. Puh! Den blev god men ser inte ut som traditionell kavring, det blev kavring á la Bella ^^ Focaccian blev lite torr, hade en aning för mycket mjöl i men även den var god. Dock känner jag att jag kunde gjort så mycket bättre. Men jag hatar att baka bröd och var dessutom stressad, höll på med massa saker samtidigt. Bakade två sorters bröd, tvättade en tvätt och hängde den, dammsög, diskade och skrev på projektarbetet. Jag har svårt att göra en sak i taget, ibland glömmer jag bort att jag håller på med en sak och börjar med en annan. Det är lite roligt, jag har ett ganska starkt minne från en teaterpjäs som jag såg när jag var liten. Huvudrollen försökte göra flera saker samtidigt men det gick inge bra så sen sjöng hon "gör en sak i taget, gör en sak i taget...". Haha ^^ Det brukar mamma alltid säga till mig. Men nu ska jag sova. Pralinerna jag gjorde i skolan idag visar jag imorgon istället. Hejsvejs och godnatt!


Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

duktigt du är, gott

2010-04-23 @ 09:41:49
URL: http://floosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0