Bella has gone wild

Bonjour! Är riktigt, riktigt sliten idag... Haha. Igår hade jag skola 11.20-17.30 och efter det blev det lite shopping och därefter middag med Annabel. Sedan åkte jag hem, svidade om och drog ut igen. Vi var ett helt gäng från EF som gick till en pubb. Där blev det dans och karaoke till klockan var runt halv två. Så kröp väl inte ner i sängen förrän halv tre och sedan ringde klockan kvart över sju. Bella has gone wild haha. Men dricker gör jag såklart fortfarande inte. En liten apelsinjuice blev det bara för min del.

Det var lite roligt för "hela" (vi är bara fyra stycken, hur skönt som helst!) min klass var där. Så alla var rätt döda imorse på första lektionen och jag var den enda som var i tid. Det är alltså på "grundfranskan" vi bara är fyra stycken. Sedan har jag intensivfranska, grammatik och fotografi där det är folk från alla nivåer. De sistnämnda är egenvalda så kallade spin courses. Fotografi är dock inte alls så roligt som det låter. Skulle nog byta om jag skulle stanna längre men nu är det bara två (!!!!) sådana lektioner kvar. Så det är helt ok.

För övrigt då, så var jag och tvättade för en stund sedan. Första gången jag tvättade på en tvättomat. Asdyrt blev det dessutom. Eller ja, för den lilla tvätten jag tvättade i alla fall. För först fick jag ju köpa tvättmedel, 9,55 € (ville ha parfymfritt så det fanns inte så många att välja på) och sedan fick jag pröjsa 3,80 € för själva tvätten. Det var för sex kilo tvätt vilket var ganska ovärt eftersom jag hade enbart runt två, tre kilo tvätt. Men var tvungen att tvätta så vad ska man göra liksom? Så här i efterhand ångrar jag att jag inte tog med mig med kläder så att jag hade sluppit tvätta. För totalt gick det ju på ca 130 kr. Det tog ju lite tid också, hade kunnat följt med dem andra till stranden istället liksom. Måste dessutom tvätta en svart tvätt någon dag också. Åååh det hade så varit värt att släpa mer kläder och betala övervikt! Men som sagt, not much to do about it now. 

Känns som att inlägget fick en liten negativ tvist på något sätt men så är inte fallet. Har det asbra!!! Har verkligen kommit in i det och så ska jag liksom åka om en och en halv vecka ungefär. Känns inte alls kul just nu! Men jag gör det mesta av varje dag, äter massa baguette (kanske lite för mycket hehe...) och njuter av att leva livet här på franska rivieran! Har träffat så många härliga människor också vilket är helt underbart. Var ganska orolig över att jag inte skulle göra det. Tog med mig massa filmer och två böcker men har inte sett någon (bara somnat till Vänner) och inte läst en ynka sida.Trodde att jag skulle ha massa tid att strosa runt själv och fota och så men vi gör saker hela tiden vilket är så himla kul. Att åka hit, som jag faktiskt drömt om länge, är det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv och det är en upplevelse jag aldrig kommer glömma. I love Nice.


moi på restaurangen igår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0