Ma chambre

Bonjour! Jag lever och mår bra men internet suger. Har bara lyckats komma ut tre gånger och då har det slagit ifrån efter typ fem minuter. Asjobbigt!

Idag har jag lektioner från 11.20-17.30. Man har sicksack schema så varannan dag går man tidiga dagar och varannan sen. Riktigt soft faktiskt. I måndags hade vi bara introduktion och blev visade runt i Nice, åt lunch tillsammans och fick våra scheman. Så igår hade vi våra första lektioner. De två första gick bra men den sista lektionen fattade jag typ bara hälften av. Men det är för att på just de lektionerna är vi blandade nivåer, vilket egentligen är väldigt dumt eftersom de andra är mycket duktigare men det blir nog bättre snart. 

Här har ni lite bilder på mitt lilla rum. Tråkigt nog är jag den enda eleven som bor här. Alla andra bor antingen hos familjer eller på det andra boendet. Det enda positiva är att mitt boende ligger precis vid hamnen här i Nice och det tar bara 10, 15 minuter till skolan med buss. Har införskaffat ett månadskort så nu kan jag åka hur mycket buss och spårvagn jag vill. Bara 27,60 € kostade det med studentrabatt. Riktigt najs. 

Nä, nu ska jag käka frukost. Kokt ägg, baguette och yoghurt blir det. Hoppas innerligt att jag kan skriva ikväll igen, hejsvejs!

 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0