Kontraster

Hej hej! Tog en datorfri dag igår, vilket var riktigt skönt. Tog istället itu med lite viktigare saker. Tänk att man ibland skjuter upp saker som går att fixa på ett kick. Himla onödigt. Att cykla ner till TCM, köpa ett lyse till cykeln och få stödet fixat tog inte lång stund. Surt dock att betala 249 kr för ett litet lyse men, men man måste ju ha ett. Men stödet, som var för kort redan när jag köpte cykeln, fixade de i alla fall gratis! Har verkligen retat gallfeber på det där jävla stödet så det var himla skönt att få det åtgärdat. Var också flitig och tvättade två tvättar, vattnade blommorna, städade och tog en cykeltur!

Vad gjorde jag mer då? Jo, jag ramlade (gåendes!) med cykeln mitt i vägen precis när en bil kom och så slog jag sönder en blomkruka (såklart den finare av de tre) när jag dammade fönsterbrädan. KLONK sa det mot betongen och så låg det små skärvor över heeela det nystädade golvet. Inte mycket att göra mer än att skaka på huvudet haha. Var otroligt tacksam över att det inte var någon blomma i den i alla fall, den stod nämligen i duschen. Det gäller att se det från den ljusa sidan, eller hur?  

Idag har jag jobbat, 8.30-18.10. Det gick förvånadsvärt fort! Och humöret har varit på topp. Kul att träffa kollegorna igen och alla våra kunder är ju så trevliga. Fick även se lönespecen och blev på allvar helt chockad. Vet inte hur jag hade tittat men jag trodde att jag bara jobbat en dag och en helg, men jag hade visst jobbat fem dagar och en helg så det blev en hel del pengar ändå. Klirr i kassan, me like a lot!

Åt nyttig middag i form av spenatsoppa och ägg, så nu blir det till att vara onyttig och mumsa lite godis! Hehe. Älskar förresten godispåsarnas utseende just nu och LÄNGTAR TILL TWILIGHT! Stört mycket. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0