Äntligen fredag

Godmorgon fredag! Känns som att jag jobbar hela tiden nu, men det gör jag ju inte. Långt ifrån. Men numera jobbar jag tisdag, onsdag och torsdag varje vecka. Så vissa veckor jobbar jag fem dagar när min helg infaller. Förut jobbade jag liksom bara tisdagar vissa veckor, varannan onsdag och så min helg. Så det är lite skillnad, men det är toppen! Märktes på lönen idag kan jag säga, riktigt najs! Dock gick större delen direkt till sparkontot inför Cypern. Men nu har jag fått ihop till hela resan, som blev rätt dyr, nu behöver jag bara lägga undan någon tusenlapp till fickpengar. Vi har ju valt all inclusive så matpengar behövs inte. Nu blir nästa projekt att spara till det lilla äventyret som jag inte riktigt vet hur jag ska ha råd med... Blir nog till att låna lite av körkortspengarna så länge eftersom jag garanterat inte kommer hinna ta det innan dess. Får hoppas att jag får mycket jobbtider i sommar också. I alla fall, det jag egentligen skulle komma till var att fy fasiken vad skönt att vara ledig hela helgen nu! Ska ta och äta frukost nu sedan ska jag bege mig till Helén för att färga ögonfransarna. Det behövs verkligen. Funderar också på om jag ska svänga förbi frisörsalongen och klippa mig. Brukar ju annars klippa mig hos Lisa men om jag ska göra det dröjer det nog tills nästa vecka. Och jag behöver bli ompysslad och känna mig fin idag. Hela veckan har varit en enda bad hair day. Men frågan är, hur ska jag klippa? Håller ju på att spara så ska bara toppa men samtidigt vill jag förändra något. Lugg är fint men himla opraktiskt. Men hur ska man annars förändra när man ska spara längden? Hm... Nä, nu måste jag äta. Magen skriker. Brukar alltid äta direkt när jag kliver ur sängen men nu har jag varit uppe en timme utan att äta. Det måste vara rekord alltså. Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0