Aprilväder var det här

Vilket jäkla aprilväder det är då! Snö och sol om vartannat, ett tag haglade det också. Blåser gör det för den delen med. Det är faktiskt det enda vädret jag inte gillar, som jag hatar av hela mitt hjärta. Blåst. Det ger mig huvudvärk. När vi var i Skåne för några år sedan och gick nere i hamnen trodde jag att jag skulle dö. Nä fy för blåst. En ljuv sommarbris är det såklart inget fel på, jag pratar om när det stormar. Som det gör nu. Det är dock lite bättre än igår, då jag nästan blåste bort påväg till Friskis! 

I alla fall pratade ju om att gå och klippa mig. Men det blev inget med det idag. Kände att håret kanske faktiskt inte alls behövs klippas än? Men samtidigt vill jag gärna vara nyklippt när jag fyller om två månader och jag kan inte vänta ända tills dess. Och då kan jag lika gärna klippa mig snart, så imorgon kanske. Vi får se. Slänger in två bilder här där man ser hur långt håret har blivit. För det har blivit långt, men skulle önska att det kunde växa liiite fortare bara.

Men nu ska jag fixa middag. Blir rostbiff (färdigskivad och klar alltså), potatis och morötter i ugn + béarnaisesås. Det ska bli gott! Var egentligen sugen på kyckling men jag är ju "lite" känslig så jag kan ju inte rensa en grillad kyckling. Ibland finns det grillade kycklingfiléer men icke idag. Var för lat för att tillaga kycklingfiléer själv och har nog faktiskt aldrig heller gjort det hehe... Önskar att man bara kunde vifta med ett trollspö och bota köttfobin. Det skulle förenkla livet en aning. Men jag gjorde framsteg igår då jag lyckades fördela köttfärs i plastpåsar, platta till och frysa in. En guldstjärna till mig! Thihi. Vuxenpoäng för den delen också!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0