Så vart det med den lediga dagen

Ja, om ni undrar över min frånvaro idag så blev jag tvungen att jobba. En kollega fick en allergisk reaktion igårkväll och fick åka in till sjukhuset så jag fick då ett sms med frågan om jag kunde jobba 8.00-17.00. Såklart kunde jag det, men klockan var då halv elva, elva på kvällen och idag var min enda lediga dag förrän på onsdag så jag fick ett litet meltdown. Men så när jag vaknade hade jag fått ett sms om att hon mådde bättre och kunde komma vid tolvtiden. Så det var verkligen skönt. Jobbade alltså bara 8.00-12.00. Men där rök min enda sovmorgon liksom.

Har förresten drömt så sjukt inatt. Har drömt att jag spytt ett antal gånger (ska dock inte gå in på detaljer för dem var vidriga) och när jag vaknade hade jag fruktansvärt ont i halsen. Fick även ont i magen när jag åt frukosten. Men jag kopplade inte utan gick och trodde att jag var på väg att bli sjuk. Det var först när mamma kopplade ihop det och sa att jag måste ha haft sura uppstötningar inatt. Såklart jag har haft det! Det var därför jag drömde om spyorna... Halsen gjorde egentligen inte ont som halsont utan som att den blivit sönderfrätt. Men det är ju ett riktigt bra tecken att jag inte ens kände igen symptomen. Det betyder ju verkligen att det var länge sedan jag hade sådana problem. Det är nu efter Cypern som magen spökat ordentligt. Antagligen eftersom det blev sådan chock att komma tillbaka och jobba så mycket. Har även varit nervös eftersom jag ska har haft hand om brödet vilket jag inte haft så mycket och ska jobba värsta långa veckan med frukten nästa vecka och beställa och göra lite sådana saker som jag inte gjort än. Men ska försöka lugna ner mig för magens skull. Det ska nog gå bra. Bjuder tyvärr inte på fler bilder än kvällens middag. Behöver återgå till soffan och chilla. Sov faktiskt en stund i soffan för en stund sedan, är jättejättetrött. Så ska lägga mig tidigt. Jobbar helgen 8.30-18.10 båda dagarna. Ni får ursäkta om texten blev lite blurrig eller något, orkar inte riktigt fokusera känner jag haha. NU blir det soffan med glass och jordgubbar hejsvejs!


kvällens smarriga fredagsmiddag bestod av fläskytterfilé i citronpepparsås, ugnsbakad potatis och morötter och massa grönsaker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0