Utvandrarna

Hej hej! Såg precis klart filmen Utvandrarna. Lite seg men intressant. Tyckte väldigt mycket om boken och mycket såg precis ut som jag föreställde mig men skeppet (båten?) de färdades med hade jag inte riktigt fattat att det var så litet. Hade tänkt se Nybyggarna nu också men det får bli en annan dag. De är ju ganska långa om man säger så. Tycker att man borde få se Utvandrarna i skolan. För det är nog inte många som väljer att se den annars, och det är synd. Som svensk är det absolut en film man ska se.

I alla fall, gått en timmes promenad i solskenet, städat och handlat har jag också gjort idag. Det var verkligen på tiden att jag dammade mitt rum... Usch alltså. Hehe. Men nu ska jag fortsätta att vara flitig och rensa bland alla gamla bilder igen. Det tar tid alltså. Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0