JFK

Halloj! Har precis sett en dokumentärserie om timmarna efter mordet på John F. Kennedy som jag spelade in för ett tag sedan. Mycket intressant. Den innehöll tidgare okända detaljer om vad som hände timmarna efter mordet. Innan jag såg den visste jag faktiskt inte att tre skott avfyrades varav två träffade JFK och varav det ena bokstavligen sprängde bort högersidan av hans ansikte. Förstå vilken chock för Jackie. Obeskrivligt. Har alltid funnit Kennedys fascinerande. Skrev ett arbete om JFK i skolan. Och trots att det hände nästan 30 år innan jag föddes berör det verkligen mig. Det var något speciellt med den familjen, framförallt JFK. Filmen Bobby om mordet på brodern RFK är bland de bästa filmerna jag sett. Inser att jag säger det om många filmer men jag älskar ju film. Dokumentären var för den delen mycket bra gjord, Kennedymordet - timmarna som formade USA hette den. Måste ta och se filmen JFK någon dag också. Älskar historia i filmform! Istället för att bara ha dötrista lektioner i skolan borde man faktiskt få se fler filmer och dokumentärer om historiska händelser. Eller hur? Men nu tänkte jag krypa ner i sängen och sooova. Har inga planer för morgondagen men det käns riktigt skönt, kanske ska ta och packa upp väskan från mormor då hehe. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0