Julafton är här!

God eftermiddag, och god jul! Det utspelade sig lite dramatik här inatt. Eftersom jag är sjuk och frussen ville jag värma vetevärmaren och ha i sängen. Så jag satte den i mikron, ställde den på tre och en halv minut och gick ut i vardagsrummet. Efter någon/några minuter kom mamma ut och utbrast att jag höll på att sätta eld på mikron! Glasskivan hade hamnat snett så den snurrade inte runt som den ska så vetevärmaren (som låg i en plastbytta) hade legat mot kanten. Plastbyttan smälte och vetevärmaren och mikron blev brända. Det var väldigt nära att det började brinna... Himla tur att mamma gick ut i köket just då! I alla fall, det luktade sjukt bränt så vi kastade upp alla fönster och stängde dörrarna till köket så att den giftiga gasen från plasten inte skulle sprida sig i lägenheten. I en hel timme vädrade vi. Så när jag skulle krypa ner i min säng var det snorkallt. Fick sova med pyjamas, raggsockor, tjockt täcke, två fleecemorgonrockar och en fleecefilt. Hej och hå så det kan gå...

Idag är det ju egentligen dag 24 på min julkalender, dagens outfit. Men dagens outfit består just nu av svartvitrutig pyjamas och rosa morgonrock haha... Ska väl försöka anstränga mig lite trots att snoret bara rinner och klä på mig något liiite flashigare. Så ni får kanske en dagens outfit imorgon. Nu ska jag umgås med familjen. Kalle börjar ju för sjutton snart också. Klockan är redan tio i två!

GOD JUL PÅ ER!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0