I'm dreaming of a white christmas

Igårkväll började det snö men det var nästan bara plask. Så imorse när jag vaknade låg det ett vitt täcke över marken, träden och hustaken. YEEEEEEES! Dock är det ju ganska plaskigt idag också, men ändå. Hoppas, hoppas, hoppas vi får en vit jul! Annars kommer julkänslan i princip vara noll. Som den har varit fram tills nu. Kan för allt i världen inte förstå att det är julafton på lördag. Har man blivit så gammal att julen inte är något särskilt längre? Så får det ju bara inte vara. Jag älskar julen! Men jag tror dels att det beror på bristen på snö och minusgrader och dels på att vi är lite mitt emellan beslut här hemma. Men på julafton blir det nog bra. Ser ändå jättemycket fram emot det och är grymt sugen på julmat!!! Som för min del bara betyder potatis, köttbullar, prinskorv, senap, broccoli, ägghalvor med kaviar och wasa julknäcke. Mums mums! Inga konstigheter här inte haha. Attans också, nu blev jag ju sjukt hungrig... 

Började förresten med julbaket idag. Gjorde chokladkola medan mamma monterade pepparkakshuset. Mer hanns inte med. Så imorgon blir det till att göra tryffel, geléhjärtan och dekorera pepparkakshuset. Granen ska även kläs och jag måste, måste städa mitt rum. För sedan jobbar jag onsdag, torsdag och hela fredag. Så därför tänkte jag hoppa i säng nu så jag orkar gå upp i tid, godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0