Dag 14 - Det här får mig att gråta

Det var bara en slump när jag valde vilka dagar jag skulle skriva vad som "det här får mig att gråta" hamnade på dag 14. Men idag är det ju morfars födelsedag, grattis fina morfar ♥. Han skulle ha blivit 73 år. Men han blev aldrig ens 59. Han togs ifrån oss alldeles för tidigt och fick inte ens träffa alla sina barnbarn. Det får mig att gråta. Det är orättvist. Men det finns värre orättvisor här i världen och det var det som egentligen var tanken med detta inlägg.

Så nu till det... Det här får mig att gråta.

Det pågår en tyst katastrof som varje dag dödar 21 000 barn under fem års ålder. De flesta barnen dör av näringsbrist, diarré eller andra sjukdomar. De dör av orsaker som med enkla medel skulle kunna förebyggas. De behöver vaccin, medicin, rent vatten och näringsriktig mat. Saker som UNICEF kan leverera tillsammans med vår hjälp. Tillsammans kan vi rädda liv.

Den här bloggposten är livsviktigt. Genom att jag publicerar den så uppmärksammar jag inte bara er, utan det innebär också att re:member skänker sex påsar av den nötkräm som UNICEF använder vid behandling av undernärda barn. Tre påsar nötkräm om dagen är allt som krävs för att ett barn som lider av undernäring ska kunna överleva.

Sprid detta vidare så räddar vi liv. Hämta bloggmaterial här. Men glöm inte att pinga Twingly när du bloggat!


Barn-och-notkram
foto: UNICEF


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0