Valborg

Valborg är det visst idag. Känns väldigt konstigt. Igår på jobbet frågade kunder hur vi skulle ha öppet idag och jag förstod inte alls vad de pratade om haha.
Men valborg är verkligen ingen favorithögtid, tycker det är mysigt med brasan och så men det är inte riktigt samma sak längre. Så ska inte ens dit idag. Valborg betyder bara fylla. Det är trist.

I alla fall, dagen började segt. Drog upp syster vid tiotiden och så åt vi frukost men efter så somnade jag i princip på matbordet så systeryster den lilla filuren föreslog att vi skulle lägga oss i sängen igen. Gick med på det men ställde några alarm typ tjugo minuter framåt för att vi bara skulle få en liten tupplur. Men det gick som det gick och jag tror vi gick upp efter ett. Hehe... Skönt var det i alla fall. Sedan agerade jag världens bästa storasyster och stekte pannkakor till lunch åt mina kära syskon. Efter det blev det en tur till centrum och sedan tog vi en sväng med cyklarna. Åt middag när vi kom hem, lax och färskpotais med gräddfil och gräslök (asgott), och nu sitter jag här och degar. Så jäkla skönt att vara ledig! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0