Lite politik

Hej hej! Idag hade vi som sagt partiutfrågning i skolan och det var faktiskt mycket intressantare än jag trodde. Visste redan på vilken sida (den blåa) jag stod men det var intressant och nu känner jag mig helt säker på att det är rätt sida för mig. Så i höst kommer förmodligen min röst hamna på Moderaterna. Tänk att man blivit så gammal att man får rösta. Känns konstigt men bra såklart att man äntligen får vara med och påverka. Som flera av representanterna sa så är det viktigt att man går och röstar, även om man röstar blankt. Vi är en demokrati och bör utnyttja det. Men som sagt jag vet var jag står, och jag står för det. Hoppas att ingen hatar mig för det. Det är det tråkiga med politik, att man oftast inte kan diskutera det med t.ex. vänner utan att man blir osams. Det är verkligen ett känsligt ämne. Men nog om politik, nu ska jag minsann packa inför Belgien. Är så nervös! Och vet inte vad jag ska packa ned. Kommer garanterat ha för mycket med mig, det har jag alltid. Men hellre för mycket än för lite när det gäller sådant. Aja klockan tickar, skriver mer senare. Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0