Kämpa för varenda unge!

Som ni vet tycker jag det är väldigt viktigt att man engagerar sig och hjälper människor som har det sämre ställt. Många tänker att det inte gör någon skillnad en tjuga dit eller en tjuga hit. Men det gör stor skillnad. Tillsammans kan vi se till att barnen får den barndom de förtjänar. Under april pågår UNICEFs kampanj För varenda unge då man köpa nålen med samma namn på UNICEF, H&M, Apoteket, Gallerix, Iittala och Hemtex för en tjuga. En tjuga som du garanterat kan leva utan, eller hur? Var med och kämpa för varenda unge! Det tänker jag göra. Och gör jag redan eftersom jag är Världsförälder. Bli det du också här. Titta inte bort, barnen behöver oss.

Visst har dom gjort de små korten väldigt fina i år? En av varje tänker jag köpa. Hade tänkt att göra det redan idag men till min stora förvåning hade ingen (i alla fall inte i stan) börjat sälja dom. Var inne på tre H&M butiker, ett Apotek och en Gallerix. Men de borde ju börja snart så bara att hålla utkik! Nu ska jag sova, hejsvejs och godnatt!


bild: UNICEF


Kommentarer
Postat av: Johanna på UNICEF

Tack för att du bloggar om oss och stödjer kampen för varenda unge, som världsförälder!



Lägg gärna upp en kampanjbanner om du har lust!!

http://www.unicef.se/for-varenda-unge/engagera-dig/sprid-budskapet

:-)

2010-03-23 @ 19:03:58
URL: http://bloggar.unicef.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0