Frankrike i mitt <3

Hej hej! Mår fortfarande skit men tänkte försöka vara lite mer positiv idag. Nu är det nämligen "bara" 39 dagar kvar tills kusin och jag drar till Frankrike! Åh så jag har längtat! Frankrike kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta. Detta blir min sjunde resa dit tror jag. Första resan dit var också med Carro. Farmor och hennes man bjöd oss till Disneyland i Paris. Det var magiskt, precis som själva resan dit i vår kära Hubbe husbil. Vi var sex år och satt och lekte hela resan. På vägen stannade vi också på Heide park i Tyskland. En väldigt rolig nöjespark vad jag kommer ihåg som säkert inte många hört talas om. Kommer egentligen inte ihåg jättemycket av resan men nu när jag skriver om det kommer faktiskt en hel del tillbaka. Små flashbacks som gör mig alldeles varm inombords. Har bett farmor leta fram videofilmen från resan så jag hoppas att hon hittar den så vi kan titta på den någon dag. Disneyland var verkligen en fantastisk upplevelse. Men själva Paris kommer jag dessvärre inte ihåg så mycket av, i mitt minne är det en ganska grå plats. Men så var jag ju bara sex år. Det jag kommer ihåg är Eiffeltornet och Notre Dame, älskar Notre Dame! Min älskade morfar hade gått bort någon månad innan så jag tände ett ljus för honom där. En annan sak jag kommer ihåg är en stor galleria med den största leksaksavdelningen jag någonsin sett. Men det minnet är nog från den andra gången jag var i Paris. Det var nämligen så att tre år senare var det dags för min lillebror som blivit sex år att åka. Och jag fick följa med som sällskap. Lyckligt lottad jag är som fått uppleva en sådan sak, två gånger dessutom. Jag har världens bästa farmor och "plastfarfar". Utan dom hade jag aldrig fått uppleva det. Det är också tack vare dom som vi kunnat åka till Frankrike de andra gångerna eftersom vi då bott i deras hus. Har inga bra bilder på huset nu men efter resan ska ni få se hur det ser hur. Ska försöka göra lite läxa nu. Måste nog äta något också, har typ ätit två skorpor och en fiskpinne på hela dagen... Inte så bra. Så hejsvejs!

Farmor & Christer, Frankrike -07


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0