Vaccinerad

Hej hej! Sitter här nyduschad och har gjort det lite mysigt med några tända ljus. Ska alldeles strax plugga lite. Idag har jag i alla fall blivit vaccinerad mot, i lite finare ord, den nya influensan. Och än så länge känner jag inga biverkningar. Bara lite öm i armen. Men det blev ett himla strul när vi skulle vaccinera oss. Det var ju så att vi köade ett par timmar i torsdags och då tog vaccinet slut fem nummer före oss så vi fick nya kölappar som skulle ge oss förtur på nästa tillfälle, i tisdags. Men då var vaccinet fortfarande slut så idag gick vi ner igen. När sjuksköterskan tittar på våra papper och upptäcker att vi har astma så informerar hon oss att de på skolorna inte vaccinerar riskgrupperna. Stor suck. Grejen är dessutom att den här skolan i princip ligger vägg i vägg med vårdcentralen...Så vi gick bort till vårdcentralen för att titta när de hade drop in. Naturligtvis bara på tisdagar och onsdagar. Men vi gick fram till receptionen och pratade med dom, då säger hon att riskgrupperna ska ta på sin egen vårdcentral och jag tillhör inte den vårdcentralen. Men liksom jag fattar inte, varför har dom lagt upp det här så dumt? Och så står det att riskgrupper ska vacciners först, då borde dom ju kalla dom. Och så borde dom vara smarta och göra det här så enkelt och smidigt som möjligt för folk, då skulle fler vaccinera sig. Man orkar inte hålla på när det är så struligt. I alla fall så hade vi tur nu. Lillasyster var nämligen helt förstörd och grät eftersom hon är så rädd för sprutor och hade ställt in sig på att ta idag, så vi fick ta där i alla fall. Tack och lov för det säger jag! Men nu är det bäst jag sätter fart. Tänkte att jag skulle försöka röja upp i mitt rum också haha...Får se hur det blir med det ^^ Hejsvejs! 

 Denna följde med mig hem från ICA Maxi idag, det var min morot för dagen ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0