Tillbaka till verkligheten, och kylan

Hej hej! Så var man tillbaka i kylan igen. Vilken omställning! Men det är faktiskt väldigt skönt att vara hemma igen. Som man alltid säger, borta bra men hemma bäst. Är så trött, och magen är i kaos. Kom inte i säng förrän klockan ett inatt...Så ringde alarmet fem och en halv timme senare. Gäsp...Gick tidigare ifrån skolan idag eftersom jag hade så ont i magen. Det var nämligen så att det blev lite struligt med mat igår. Vi åt lunch en timme innan vi stack till flygplatsen och det tar ca en timme dit så när vi hade checkat in var jag lite smått hungrig igen...Så på planet fick vi några små mackor med det räckte inte haha. Så jag satt och bad att det skulle finnas Mc'Donalds på Amsterdams flygplats där vi skulle mellanlanda, men icke. Istället blev det en äcklig muffin från Starbucks eftersom Carro tvunget ville ha nåt därifrån. Hann bort och köpa en påse med äppelklyftor också. Men magen fortsatte kurra, trots att vi på nästa plan även där fick mackor. När min mage blir så är enda botemedlet riktig lagad mat. Och så äter jag typ igen mig. Jag kan inte vara utan en måltid, låter fånigt men så är det ^^. Inte så kul alla gånger, speciellt inte när man är kräsen med mat. Men jag har kommit fram till att egentligen, egentligen är jag inte kräsen. Jag vill ju bara ha en enkel vanlig macka med smör eller ost och ett salladsblad och ett glas vatten, är det för mycket begärt? Är jag kräsen då? Det beror faktiskt på hur man ser det tycker jag ^^. Får i alla fall en av mina favoriträtter till middag, fläskfilégryta med ris. Mumsigt värre! Då tror jag att min mage återhämtar sig.

Ja, om ni undrar vad jag gjorde de sista två dagarna så blev det lite shopping och middag hos grannarna på lördagen och igår blev det marknad och sedan hemfärd. Ingen solning alls som vi hoppats på, det var igenmulet båda dagarna men ganska skönt i luften ändå. Vi hade i alla fall tur med vädret de andra dagarna. Det var skön att komma ifrån Sverige ett tag, älskar Frankrike. Men fransmän haha dom är speciella. Det går nästan inte att beskriva men de som varit i Frankrike förstår. En väldigt positiv sak med fransmän är att de är väldigt trevliga mot varandra. Till exempel när vi satt på tåget från Nice kom det på en skolklass, ungarna kanske var 10, 11 år. Så satte sig en liten kille mittemot en annan lite äldre kille som redan satt på tåget och vände sig mot honom och sa god dag. Jag blev alldeles paff! Tänk om skitungarna här hemma på tunnelbanan var så väluppfostrade. Det var riktigt mysigt. Små saker som gör så mycket. Men nu ska jag plugga. Det fungerar just nu ändå inte att ladda upp fler bilder så det får bli en annan dag hejsvejs! 

                                                     Ost på marknaden



och så bröd förstås



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0