Cala Millor, Mallorca

Hej hej! Har verkligen inte orkat eller haft tid att skriva. Latheten från resan har visst inte riktigt gått över än. I alla fall, vi bodde på det tre stjärniga hotell Morito i Cala Millor, en timmes bilfärd från Palma. Ett väldigt lugn och skönt ställe med en lång, fin vit sandstrand som låg 200 m ifrån hotellet. Det lustiga är att på Aftonbladet.se har stranden fått dålig kritik, det stod 'Lång strand som är ganska stenig. Vattnet kan bli vågigt, och på sina håll blir det djupt fort'. Två plus fick den bara. Men jag tyckte inte alls att stranden var stenig, och visst vissa dagar var vattnet riktigt vågigt men det tyckte vi bara var kul ^^ Så det är väl inte det ultimata stället för barnfamiljer men annars rekommenderar jag Cala Millor. Vårt hotellt var också bra, inget lyxigt men man får ju vad man betalar för och vi var inte intresserade av att bo finare eftersom man inte spenderar speciellt mycket tid på hotellet. Vi bodde i en lägenhet med kylskåp (väldigt praktiskt) och balkong med jätte fin utsikt. Ett stort plus var att det jobbade en svenska på hotellet vilket underlättade en del. Det vi hade lite svårt med var maten, vi är inga direkta fan av att prova nya maträtter. Vi var också lite rädda för kött och kyckling, vi blev avskräckta när vi provade en hamburgare som inte var genomstekt. Så vi åt pizza margarita i fyra dagar ^^ Haha. Men sen på min födelsedag vågade vi prova fläskfilé och entrecote. Det var riktigt, rikitgt gott må jag säga! Restaurangen vi åt på var riktigt trevlig, de hade t o m en svensk meny. Sånt gillar vi. Cafeteria Laurel hette den och låg nära vårt hotell, precis vid stranden. Eftersom vi gillade den så mycket åt vi där fyra dagar i rad.
Shopping fanns det gott om också, nästan precis utanför dörrarna till hotellet. Det var inte som jag förväntat mig men jag älskar, älskar, älskar att gå i affärer så det spelar nästan ingen roll vad det är för affär. Det var i princip bara souvenir affärer men det fanns verkligen allt i dom! Hittade fyra super duper söta glasskålar som var precis i min stil. Helt underbara! Sen hittade vi en smyckesaffär med Thomas Sabo smycken. Där spenderade vi mest pengar. Jag köpte det tunnare armbandet och en berlock i form av kvinnotecknet. Helt sagolikt! Och Ida köpte det tjockare armbandet och en blomberlock. Det var också jättefint men alldeles för stort för min tunna handled. Vilken känsla det var att få den där fina asken i den fina lilla påsen. Sophie Kinsella är ett geni. Började läsa En shopaholics bekännelser när vi låg på stranden och den är helt fantastisk. Hade jag inte haft så bra koll på min ekonomi, hade jag lätt kunnat vara som Rebecca Bloomwood. Sättet Kinsella beskriver Rebeccas känslor när shoppar är så klockrent. Det är så sant. Jag blev fängslad och skrattade för mig själv redan efter första sidan. Så bra är den! Har du inte läst den, så gör det! Speciellt om du själv råkar vara lite av en shopaholic ^^
Åter till resan då, jag tycker att det var bra att vi åkte just när vi gjorde, under lågsäsong. Visserligen hade alla affärer och restauranger inte öppet men det gjorde inget. För det var så lugnt, resan var verkligen avslappnande. Jag tror jag aldrig har mått så bra, varit så lugn och fridfull i hela mitt liv. Under en vecka hade jag bara huvudvärk en gång. Ni kanske inte förstår innebörden av det, men hemma har jag huvudvärk nästan varje dag. Det här minnet kommer ligga mig varmt om hjärtat resten av mitt liv. Vi såg två söta gamla tanter hålla handen när de gick ut i vattnet och då skojade Ida om att vi skulle åka tillbaka till Mallorca om 50 år. Så vi får väl se thihi.

Till utseendet god glass på min födelsedag, den smakade dock inte lika gott. Men vi var lika glada ändå


Den här fina boken fick jag av Ida i födelsedagspresent. Innehåller massvis av fina bilder och underbara recept.


Nej nu ser jag att klockan tickat iväg! Ska ju faktiskt till skolan snart. Mer bilder kommer inom kort! Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0