Stress & lugn

Hej och hå. Det är mycket att stå i när man ska resa bort. Idag har jag skämt bort mig själv lite. Har gått på salong och fått mina ögonfransar färgade och bryna fixade. Fick också lite nack/huvudmassage. Älskar att bli ompysslad så där! Det är en gammal klasskompis mamma som jag går hos och hon är hur trevlig som helst. Jätte duktig på det hon gör. Det blev jätte jätte bra! Kommer definitivt skämma bort mig själv mer med sånt i år. När jag kom hem därifrån åt vi middag och sen mötte jag, lillasyster och mamma upp Ida i centrum. Gick lite på Kicks och Lindex, och sen såklart ICA för att ladda upp inför flygresan med godis och tidning ^^. Sen när jag kom hem igen blev det lite vaxning och fotvård. Men jag är inte klar med packningen än... Kommer ha panik imorgon. Insåg just att jag måste växla pengar i stan, trodde jag skulle kunna göra det på Arlanda men de öppnade inte förrän 05.30 och 10 min senare måste vi ha checkat in så det blev lite tajt om tid. Jag som brukar vara så organiserad, känner mig kaotisk. Haha.

I skolan idag gjorde vi inget särskilt. Skulle ha fått temperera choklad men det blev uppskjutet till nästa vecka (när jag är borta). Så vi fick bara stryka upp och doppa biskvier och köra några kakdegar. Sen var det möte om praktik. På en och en halv timme! Men det gick faktiskt ganska fort för det var kul att lyssna på. Vi kan välja mellan praktik på Coop, ICA Maxi, BGIS (där bland annat Riddarbageriet finns med) och sen för de duktiga, praktik utomlands. Det var lite roligt att se skillnaden på Coop och ICA. Coop hade ingen flashig redovisning, tyckte nästan lite synd om honom när ICA sen kom och hade gjort en DVD och tryckt upp häften till alla. Jag säger ju det, ICA äger. Förespråkaren för Coop var min förra handledare och han är jätte trevlig och så men jag måste säga att det nu lät mer inbjudande att praktisera på ICA. Egentligen skulle jag jätte gärna åka utomlands på praktik. Vilken upplevelse och merit! Men jag tror jag är för feg för det. Är nog inte tillräckligt bra heller. Kan inte bestämma mig om jag ska söka eller inte. BGIS låter också jätte roligt. Men allt blir så komplicerat när man har ett jobb också. Missförstå mig inte, jag känner mig lyckligt lottat som har jobb. Men ibland är det jobbigt att inte kunna göra vad man vill.
Det blev ett längre inlägg än jag tänkt och jag ser nu att klockan tickar iväg. Imorgon ska vi på studiebesök till Warbro kvarn i Flen. Bussen går kl.09.00 så det är lite sovmorgon i alla fall. Det känns helt sjukt när jag tänker på det, men jag åker faktiskt imorgon natt. Kl.03.00 blir jag upphämtat av Ida och hennes pojkvän som är så snäll och skjutsar in oss. Fett soft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0