Min tatuering!

Hejsan hoppsan! Nu är man tatuerad! Är helt uppe i varv, har varit det hela dagen. Kan bara inte sluta titta på den. Den blev så himla bra! Men jag ska vara ärlig, riktigt j*vla ont gjorde det. Kändes som att hela armen brann och som att ådrorna skulle spricka. Men jag klarade det! Sa inte ett ord men på slutet fick jag bita mig lite i läppen. Tack och lov att det bara tog 25 min. Haha. Innan jag skulle gå in var jag helt blek, magen vred sig och jag mådde illa. Och precis innan han skulle börja kände jag först neeej. Men ändrade mig snabbt. Är så nöjd nu! Kan ni fatta att jag faktiskt gjorde det här! Jag tror nog de flesta ser mig som lite töntig så många blir nog förvånade. Men det är bara kul tycker jag. Ni får gärna säga vad ni tycker om den.

Tänkte passa på att berätta varför jag valde just texten, "Believe in yourself". Jo, det är så här, så länge jag kan minnas har jag haft världens sämsta självförtroende. Under de senaste åren, som varit rätt tuffa, har jag vuxit som människa. Mitt självförtroende har genom det blivit bättre, vilket underlättar rejält. Men jag måste fortsätta att tro på mig sälv, ibland har jag svårt att göra det. Varje gång mitt självförtroende sviktar kan jag numera bara titta på min handled och bli påmind. Tatueringen betyder väldigt mycket för mig, den är till för min skull. Det var därför jag valde att sätta texten åt rätt håll för mig. Sen att jag och Ida gjorde det här tillsammans gör allt bara ännu bättre. Det blir lite som ett nytt liv börjar känns det som. Och det bästa är att den även blir ett minne från mamma. Som guidande ord på vägen genom livet. Jag fick nämligen pengar till en tatuering av henne i födelsedagspresent, och tatueringen kostade exakt så mycket som jag fick. Det var lite lustigt faktiskt. Så 1500:- fick jag betala, så värt det. Förresten om nån vill veta, så gjorde jag den på West Side Evils på Hötorget (alltså under vid t-banan). Bra ställe, han var duktig och noggrann. Ska fortsätta med min städning som jag inte gjorde klart igår nu. Så hejsvejs! Hoppas ni kommenterar!

 Min vackra handled


Jag och Ida. Min text är verkligen perfekt för mig, och Idas likaså för henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0