Redan helg

Hejsan hoppsan vad denna vecka flög förbi! Tänk att det redan är fredag. Men jag klagar verkligen inte!
Idag hade jag och Pernilla som sagt fem tårtor beställda.
En princess, två chokladtårtor (även kallad propellertårta) och två frukttårtor. Chokladtårtan var faktiskt riktig rolig att göra, ganska enkel också måste jag säga. Det var lätt att stryka upp chokladkrämen så att det blev jämnt och fint. Men min favoittårta är ändå fuktårtan, den är absolut roligast att göra och blir så färggann. Dessutom är det den enda tårta, av de vi gör (förutom den holländska chokladtårtan!) som jag gillar ^^. Jag tycker dock att det ska vara hallonsylt i botten, i våra fruktårtor har vi bara vaniljkräm. Det bli lite tråkigt och enformigt.

Chokladtåtan bit för bit. Först uppstruken och spritsad med chokaldsmörkräm, sen läggs chokladpenslade marsipan bitar på, propellrarna. Och sist en liten rosett av chokladsmörkrämen och en marsipanros. Voila!
   

Men nu måste jag avsluta, vi ska ringa på en annons på blocket och det är nämligen så att vi inte kan ha internet igång samtidigt som telefonen...
Imorgon ska jag till stan med Samuel, tänkte kolla in 'bloppisen' som ett par bloggare har, bla Blondinbella. Det kan bli intressant . Skriver om det sen. Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0