Vårkänslor på riktigt

Hej hej! Skrev aldrig om min dag förut. Inte för att den är så speciellt intressant men i alla fall. Imorse hade jag tid halv tio på SÖS hos astma/allergi läkaren. Och tur att mamma var med (ja, jag är snart 18 år men jag tycker om att ha med mamma på sånt^^) för det hade blivit massa strul så de hade tagit bort min tid. Efter mycket om och men löste det sig och vi fick komma in en snabbis. Så det var bara hur är det, klick, klick på datorn här är dina nya recept osv. Han är en bra läkare så det är synd att jag inte får gå där längre. Eftersom jag fyller 18. Men han skrev en remiss till en annan, enligt honom, bra läkare på Sankt Göran. Så jag ska bli kallad dit om ett år för att checka läget. Så det kändes bra, har inget förtroende alls för vår Vårdcentral som jag annars skulle fått gå till.
Hade egentligen tänkt att gå till skolan efter besöket men jag fick sån himla huvudvärk. Det var typiskt, men nu verkar det som att jag kan gå imorgon. Jobbigt bara att dagen är så lång. Eller lång och lång men det är vår längsta dag.
När jag kom hem satte jag mig på balkongen med en glass och solade. Och det var varmt! Riktigt varmt och skönt. Fick t o m lite färg i ansiktet. Härligt med vår. Det värsta är ju att det kan slå om lika snabbt igen. Har dock hört att det skulle vara fint över påsk nu i alla fall. Det är ju trevligt. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på under lovet, jobbar mån, ons, lör och sön. Fast inte hela dagen på måndag och onsdag. På skärtorsdagen kommer mormor och hennes man på middag. Det ska bli mysigt annars hade det bara varit jag och mamma. Syskonen drar till fjällen. Lyllosar! Men det blir kul för dom. Önskar bara att jag kunde följa med.

Ett litet vårtecken mitt bland all grå betong


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0