Ny cykel

Hej hej! Nu har jag köpt en ny cykel! En limegrön Tunturi för 3495:-. Den var på rea, ett riktigt kap. När jag tog mitt första tramp på den började det ironiskt nog att hagla. Riktigt ruggigt väder idag alltså. Är nöjd med mitt köp och förvånad över att jag klarade av att ta ett sånt stort beslut så snabbt. Jag är känd för att ha beslutsångest. Något annat jag har ångest för är praktiken imorgon. Som därefter håller på i tre veckor, dock bara ons-fre (tack och lov!). Ska vara på Coop som jag egentligen inte tycker om. Gillar inte butiken alls. Men de i bageriet är i alla fall trevliga. Annars tycker jag inte att personalen är så service inriktad. De bryr sig inte. Annat är det på min ICA, eller ja min och min men där jag jobbar liksom. Där engagerar vi oss när kunder ber om hjälp. Det är en mycket trivsam butik. Med en väldigt trevlig kundkrets. Jag blir så trött när jag handlar i en butik där kassören/kassörskan knappt säger 'hej' utan bara sitter och ser att att vilja dö. Trivs du, så trivs kunden och trivs kunden så trivs du. Det blir en positiv cirkel istället för en ond. Och om du inte trivs, byt jobb eller låtsas åtminstonde vara glad. Du tjänar ju i alla fall pengar. Och du får vara social istället för att sitta instängd på ett kontor. Så egentligen är det ett ganska bra jobb, slitsamt men funkar alldeles utmärkt. Nej nu ska jag slita mig från datorn ett tag. Om en timme börjar 'Desperate Housewives', tisdagens höjdpunkt. Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0