Dags att deklarera

Hej hej. Gissa om jag drog en stor suck när jag såg vad som trillat ner i brevinkastet. Brev från skatteverket jippi. Har aldrig ens sett ett sånt papper och jag känner mig totalt förvirrad. När jag sen började räkna ut min totala inkomst så stämmde siffran inte med den som stod på deklarationspappret. Så jag ringde till skatteverket för att fråga hur jag skulle göra men jag kände mig inte speciellt klokare efter det. Välkommen till vuxenlivet Isabel. En värld full av siffror och obegripliga ord. Aja, det löser väl sig. Senaste datumet är ju 4/5, och det är mer än en månad dit. Så det är lugnt. Tänkt att det är första april idag! Våren är på ingång! Otroligt! Bara 16 dagar kvar till Buddy Holly musikalen och 44 kvar till Mallorca! Underbart!
Ska ta och äta lunch nu. Sen ska min stackars överarbetade hjärna få vila lite. Hejsvejs!

Sommar, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0