Överraskning

Hej hej! Bakdag idag. Tårtor har jag denna vecka så jag gjorde min första White Lady tårta och en sen en Citronfromage tårta igen. Blev nöjd med den först nämnda men den andra blev dessvärre inge bra så den fick klassen äta upp.
Efter lunch så började Ellen och Johanna bete sig väldigt märkligt. Jag förstod på en gång att något var på gång haha ^^. För helt plötsligt hade de försvunnit från bageriet. Efter en lång stund kom de tillbaka lite smått fnittriga och röda om kinderna. Sen skulle jag gå ner och hämta en sak i det andra bageriet. Det finns två ingångar dit och från ena gången springer Johanna nästan in i mig och utbrister; där var du ju! Sen mumlade hon något om att hon skulle hjälpa mig. När jag sedan skulle lämna tillbaka det jag hämtat så sa Ellen att Pernilla kunde göra det och att jag kunde hämta en handduk istället. Vid det här laget hade jag listat ut att det hade något att göra med att jag och Samuel firar ett år imorgon. Men jag ville ju inte förstöra nåt så jag höll masken. När allt var klart sa vår lärare att vi skulle fika tillsammans i det andra bageriet så vi gick dit och satte oss. In kommer då Johanna och Ellen typ sjungandes med denna otroligt vackra bröllopstårta! *tappar hakan* Så himla gulligt!

     
     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0