läskigt värre!

I morse hade vi vår första lektion i bageriet och vår lärare pratade på för fullt om vad alla redskap hette och vad de används till. Helt plötsligt ser jag i ögonvrån hur en tjej i min klass vinglar bakåt. Min första tanke var att hon kanske var lika klantig som mig och bara snubblat. Men sekunden efter hörs en förfärlig duns (som om någon släppt en stor sten)!  =O Och när jag tittar ditåt ligger hon på golvet och rycker, man såg bara det vita i hennes ögon. Det såg ut som om hon skulle få ett epilepsi (stavas det så?) anfall. Det var skit läskigt! Jag verkligen bara frös och tappade andan. Hon hade alltså svimmat, fallit rakt bakåt  och slagit i bakhuvudet först, i stengolvet! Hon vaknade nästan på en gång och vi fick då reda på att hon hade järnbrist, är man lång som hon är och har järnbrist kan man tydligen svimma ganska lätt. Skolsyster kom dit och sa att hon förmodligen fått en hjärnskakning. Usch! Jag har varit helt skakig hela dagen efter det där. Folk har ju liksom dött när de slagit i bakhuvudet ordentligt, och så hårt som hon föll i golvet trodde jag att hon typ spräckt skallen. Fy fan asså det var bland det värsta jag varit med om! Och stackars henne! Det måste ha gjort skit ont!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0