14 kg mjöl

Hej hej! Har matbröd och disk denna vecka i bageriet. Inte det roligaste men det är ganska soft. Men idag gjorde vi en monsterdeg på 14 kg mjöl (!). Sjukt mycket deg. Finskt rågbröd var det. Det är gott och det är alltid roligt att köpa med nåt hem som man själv gjort så jag köpte med en limpa. Tog två såna mackor och granatäppledryck till mellis och sen gav jag mig ut på långpromenad med Ida och hennes hund. Nästan 1 timme och 40 min var vi ute i solskenet. Så himla skönt! Jag behövde verkligen det kan jag ju säga. Från början hade vi tänkt träna på gymmet men passet vi skulle gå på var fullt. Men det kändes faktiskt som att det gav mer att gå. Det gör det ju också. Man bränner mer fett. Det har blivit lite mycket godis nu på sistone. Fast nu har jag varit duktig. Var på väg att synda på gullmars igår på väg till jobbet. Trött och hungrig var jag, kanske en kexchoklad och en banan skulle sitta bra. Men så tog jag en banan och såg disken med juicer. Så jag tog mitt förnuft till fånga och köpte en sån här Saltå Kvarn apelsinjuice. 20:- kostade den med det var väl spenderade pengar. God som bara den, ekologisk och innehåller 50% av rekommenderat dagligt intag av C-vitamin. Kände mig riktigt nöjd när jag gick därifrån med min banan och juice ^^

 
                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0