Riskettan

Jaha då var både handledarutbildningen och riskettan avklarade! Kanske ska börja köra nu också? Haha. Utbildningen var i alla fall riktigt bra upplagd. Lillebror och jag gick riskettan på Stockholm City Trafikskola. De har ett erbjudande just nu så det kostade "bara" 450 kr. Det bästa på utbildningen var att det kom en ung kille och berättade om en biloycka han råkat ut för. En olycka som han orsakat. Det var väldigt intressant och modigt av honom att dela med sig av sina erfarenheter. Tyckte så synd om honom när han lämnade öppet för frågor och ingen frågade honom något. Fick jättedåligt samvete när han hade gått för då kom jag på flera frågor men just när han frågade var jag så tagen av allt han berättat att hjärnan inte hade kopplat på igen. Tänkte så mycket på Ida och Görans olycka också. Det är verkligen fruktansvärt hur fort livet kan förändras för alltid. Vi fick även se filmen om Erik Bergendahl som dödades av en rattfyllerist år 2001. Fick verkligen anstränga mig så mycket jag bara kunde för att inte tårarna skulle spruta. Kommer så väl ihåg när det hände även fast det var så länge sen. Elva år. Men jag glömmer aldrig hans leende ansikte och hur hans förtvivlade syster berättade om den kvällen. Det har fastnat. Don't drink and drive. Så jävla onödigt. Jag dricker ju inte själv och skulle aldrig låta någon köra alkoholpåverkad, det är en självklarhet och har alltid varit det. Men för sakens skulle skrev jag idag på kontraktet på trafikverkets hemsida. Gör det du också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0