La plage

Bonsoir! Åt precis middag, en favorit i repris. Kycklinggryta och ris. Mumma. Såg också klart Pocahontas som jag började se igårkväll och jag grät till slutet. Det är t o m blödigt för att vara mig haha.

Hade tre lektioner idag, 8.20-12.40. Två vanliga franskalektioner och sedan mitt tillval, fotografi. Idag hade vi fått lite nya personer i klassen så det var kul. Bland annat två norska tjejer och en dansk så kunde prata lite svenska med de norska tjejerna. Det är helt sjukt hur ovant det är och hur konstigt det låter att prata svenska igen när man är så inställd på engelska och franska. Riktigt sjukt.

Efter skolan köpte vi, Cate, Dorthe, Annabel och jag, med oss lunch och drog till stranden. Sushi för deras del och pizza för min hehe... Cate har precis det motsatta schemat som oss så hon behövde efter lunchen bege sig tillbaka till skolan men vi andra stannade kvar två, tre timmar tror jag. Varmt som sjutton var det, minst 30 grader. Det här är helt galet men det är första gången på två och en halv vecka (!) som jag legat på stranden och solat. Har varit på stranden ett par gånger på eftermiddagen/kvällen och doppat mig en gång tidigare. Men idag var första gången som jag faktiskt låg i bikini och solade. Det är liksom hela tiden så mycket annat på gång! Men hos farmor kan jag sola mycket. Så det är ingen panik, har dessutom fått färg ändå. Blir nog lite strandhäng efter skolan på torsdag också, vi slutar även då 12.40. Supernajs.

Men nu ska jag fortsätta fixa lite. Vaxade bikinilinjen innan middagen så nu är det dags att raka benen och måla om naglarna (ibland är det jobbigt att vara tjej eller hur haha) så jag är lite fräsch och fin för imorgon blir det nog utgång. Dorthe, Annabel och jag ska i alla fall käka middag ihop på stället där vi åt den underbara chokladkakan som vi såklart ska äta till efterrätt! Om jag orkar och internet sammarbetar laddar jag upp lite fler bilder senare. Hej så länge!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0