Skoluppgift



La beauté de la simplicité
J’ai choisi cette photo parce qu’elle est belle et elle me captive. Je ne l’ai même pas modifiée. Elle est magnifique comme ça, simplement. Je pense que la photo montre toute la beauté des choses. J’aime la photo.
Elle est parfaite en noir et blanc parce qu’elle donne à la photo un aspect ancien.


Enkelhetens skönhet
Jag valde detta foto därför att det är vackert och fångade mig. Jag har inte ens förändrat det. Det är magnifikt som det är, enkelt. Jag tycker att fotot visar att skönhet finns överallt. Jag älskar fotot.
Det är perfekt i svart och vitt därför att det ger en känsla av att bilden är gammal.


Detta var en skoluppgift vi hade på en av mina spin-courses, fotografi. Vi fick en halvtimme att bege oss ut och fota. Sedan skulle vi välja våra fem favoritbilder som hela klassen fick se och välja vilken de tyckte bäst om. Detta var den populäraste av mina bilder, och även min favorit. Sedan skulle man skriva varför man valde bilden och så. När det var klart hängdes de upp tillsammans med texten vid kafeterian. Gillar inte att fota på beställning och med tidsbegränsing så gillade inte uppgiften först men när jag sedan fick till denna och började skriva texten så var det riktigt kul. Franska är ju så otroligt vackert, jämför bara texterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0