Klumpfia har gjort det igen

Hej och hå. Corepasset tog verkligen musten ur mig idag. Känner mig som en zombie. Detta grådisiga väder vi haft i flera dagar gör väl sitt också. Dessutom gick passet sådär pga att jag fortfarande är öm efter besöket hos kiropraktorn i måndags. Så vissa övningar gjorde lite ont och jag hade svårt att spänna åt på rätt sätt. Men det var i alla fall jätteskönt att bli "knäckt" hos kiropraktorn. Mitt ena ben var kortare än det andra eftersom jag hade en förskjutning i bäckenet (tror det var så han uttryckte sig). Så det var lätt värt de 400 kronorna. Känns som att ryggen kommer vara mycket bättre nu. 

Jo, vet ni förresten vad jag gjorde igår? Att bero på att ha ont. Skulle flytta på våffelgärnet som stod i vägen för brödrosten, inser så här i efterhand att det var väldigt osmidigt men jag lyfte det med ena handen när det var uppfällt... Med all kraft slog det såklart igen på min tumme. Kastade ifrån mig våffelgärnet och öppnade munnen för att skrika men smärtan var så intensiv att jag inte fick fram ett ord. Trodde i ett par sekunder att tummen var bruten innan jag vågade vicka lite på den och insåg att så inte var fallet. Tack och lov! Det var ju för fasiken högerhanden! Idag är jag bara lite öm när jag böjer på den. Det kanske hjälpte att jag tillämpade det jag lärde mig på brandövningen på jobbet för något år sedan. Att när man bränner sig eller blir brännskadad ska man hellre skölja med lite varmare vatten så att man kan stå där under vattnet länge än att man börjar med iskallt vatten och inte står ut. Så det gjorde jag, stod bra länge under den rinnande kranen. Som sagt, det är kanske därför tummen är helt okej idag.

Men nu måste jag göra mig klar, ska promenera bort mot jobbet med mamma om en liten stund. Idag är det jobb 15-20 som gäller, som alltid på onsdagar. Hejsvejs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0