Ny favoriträtt

Lustigt nog är det alltid Ida eller Idas familj som får upp mina ögon för nya favoriträtter. T.ex "den goda såsen", spökkyckling, fläskfilé i citronpepparsås och nu senast kycklingsallad med melon och barbequesås som Ida bjöd på förra veckan då vi sågs. Så jäkla god och fräsch sommarmat! Först skär man kycklingfilé i små bitar och steker i Heinz barbequesås (vet inte om det finns flera som heter så men den här har smak av tomat, lök och vitlök i alla fall) sedan blandar man bara med valfria grönsaker till en sallad. Melon är ett måste för att få till den rätta sommarkänslan, gärna både cantaloupe och galiamelon. Det blir supersmarrigt! Mamma och jag gjorde den häromdagen och sedan hade jag matlåda med mig till jobbet igår. Finns fortfarande lite kyckling kvar så tror minsann att jag ska äta det till middag idag också. Hehe. Sedan ska jag baske mig köpa en påse chokladfyllda Werther's. Har man hormonsvängningar så har man. Och det bästa botemedlet är choklad, så är det bara. Men nu ska jag äta lunch hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0