Maisons du Monde

Nu ska jag betala in min kursavgift! Om bara sex veckor sticker jag. Pirrigt! Om någon missat så ska jag gå en tre veckors intensivkurs i franska. I Nice! Efter det kommer jag att stanna hos farmor i deras hus utanför Nice i en vecka ungefär. Tänkte bege mig upp ett par dagar till Paris också. Åh så jag längtar. Allt sommarens slit kommer att löna sig. Mer än en månad kommer jag spendera i mitt älskade Frankrike. Kommer knarka bagutter, vilket är bland det bästa jag vet. Har man aldrig ätit en äkta fransk baguette så har man verkligen missat något. Får förresten se om jag kommer hem igen. Vem vet haha. Nej men helt fel vore det inte att bo och jobba i Frankrike ett tag. J'adore la France!

I Frankrike finns en kedja inredningsbutiker som heter Maisons du Monde. J'adore, j'adore, j'adore! De har så sjuuuukt fina saker. Bland annat dessa prylar nedan. Hjärtskålarna och karamellburken köper jag nog om jag hittar dem. Helt underbara. Ska visa någon dag mina två fina skålar som jag köpte där i höstas. Tror inte att jag visade någon bild på dem faktiskt?

Aja, nu ska jag se på tv en stund. Imorgon blir det jobb 8-15 precis som idag. Sedan sticker jag faktiskt till mormor efter jobbet på onsdagkväll men kan dessvärre bara stanna till fredagkväll eftersom jag jobbar helgen. Men det ska bli riktigt härligt att i alla fall komma iväg lite och häsa på söta lilla mormor! Ska ju åka v.33 men det var så långt kvar kände jag haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0