Dag 8 - Det här saknar jag

Det finns många saker jag saknar men jag väljer att skriva om en, basketen. Jag saknar sammanhållningen i laget, svettlukten i träningshallarna, kicken man fick av matcherna på helgerna, Dumlecupen i Eskilstuna... Åh, det var härliga tider det. Även om det inte alltid var det bästa jag visste. Gillade inte träningarna så värst mycket men älskade matcherna. Men får ju lov att erkänna att jag inte alls ville gå ibland när de var riktigt tidiga. Men ändå, jag älskade det. Det roligaste var att motståndarlaget oftast underskattade mig. I början av matcherna kunde jag vara helt fri tills de insåg att det inte var så smart, då lät det typ vem fan täcker femman?!. Haha underbart. Gjorde nästan aldrig mål, eftersom det inte var så lätt när motståndarna var ca två meter och man själv då inte alls var särskilt lång, men jag tog bollarna av dem. Det var enda fördelen med att vara kort, de dribblade så högt så att det var ganska lätt för mig att sno bollen och dribbla iväg med den så lågt jag kunde. Men lyckades jag inte sno bollen helt så höll jag mig kvar i den tills domaren blåste. Släppte aldrig en boll. Det var bland det bästa jag visste, dragkampen. En gång när jag var ganska liten och klängde mig fast i bollen så vred motståndaren bollen och mig ett varv i luften utan att jag släppte. Ni kan ju tänka er vilka bjässar vi spelade mot. Vi spelade i F89-serien på den tiden. Vårt lag var ett F90-lag men några av oss var 91:or. Så det var väldigt stor skillnad när man var 7,8 år och de var 9,10.  Började spela när jag var sju och spelade sedan i sju år. Slutade när jag gick in i väggen i början på åttan. Det var väldigt trist. Men samtidigt så fanns det inget val just då. Och nu skulle man ju knappt kunna spela nu när man jobbar. Eller kan, kan man väl. Det vore kul att spela i ett Korplag. Men tror inte att det är något jag kommer att göra. Däremot ska jag baske mig ha en basketkorg på garageväggen när jag flyttar till hus! Har alltid drömt om det! Men vi hade inte asfalt när vi bodde i hus, bara grus... Morr... Haha.

      Det var inte planerat att detta inlägg skulle bli så långt haha men ingen är ju tvingad att läsa så ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0