Dag 23 - Min favorithögtid

Är julen. Har alltid varit. Men i år är inte julkänslan på topp. Helt ärligt hade jag hellre legat på en strand någonstans i världen där det är varmt och soligt. Utan hets och stress. Om det hade varit massa snö och jag hade varit frisk hade jag nog känt annorlunda. För ja, jag har gått och blivit jätteförkyld. Härligt va? Vaknade med halsont i onsdags, mådde sämre igår men ändå helt ok och idag när jag vaknade kom jag knappt ur sängen. Min känsliga mage blir ju som vanligt påverkad när jag blir sjuk så hade så ont att jag gråtandes åkte till jobbet imorse... Fick sluta vid 17 i alla fall, en timme tidigare. Men så himla typiskt att bli sjuk till julafton! Jobbade julafton förra året så såg verkligen fram emot att bara vara ledig och ha det bra. Men förhoppningsvis rinner det inte lika mycket i ögon och näsa imorgon!

Men annars älskar jag julen! Man går på julmarknad där man äter grillad korv och dricker varm choklad, man köper julklappar som man pysslar med och slår in, man bakar lussebullar och julgodis, man gör pepparkakshus och pyntar granen, man ser på mysiga filmer, äter god mat och umgås med familj och släkt. Himla mysigt är det ju

Men jag tycker denna köphysteri förstör så otroligt mycket. Det är inte det julen handlar om. Att man ska stressa sönder och få ångest. Tycker det känns som att det blivit tusen gånger värre i år. Eller så är det jag som blivit gammal? Nä, keep it simple och njut istället säger jag. Nu ska jag dra igång en sats saltlakritskola bara för att jag så gärna vill ha det imorgon haha. Sedan ska jag ansluta mig till resten av ma famille i vardagsrummet för uppesittarkvällen. Mys!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0