Dag 13 - Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln

Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln är oftast positiv numera. Har gått från att fullkomligt hata mig själv och mitt utseende till att tycka att jag är ganska snygg. Men på dåliga dagar har jag fortfarande en liten elak röst i huvudet som säger det ena och det andra. Men så är det nog för de flesta. Det finns ju alltid saker man skulle vilja ändra på. Mina största komplex har alltid varit mina "kycklinglår" som jag kallar dem och min längd. Men har lärt mig att leva med det, även om jag kan tjata ibland att om jag ändå bara vore fem centimeter längre så skulle allt vara så bra. Min självkänsla har i alla fall blivit tusen gånger bättre sedan jag började träna regelbundet och gick ner i vikt. Kan inte fatta att jag nästan inte tränade ett tag förut. Jag som älskar att träna! Men ibland hamnar man helt enkelt i onda cirklar, det gäller bara att ta tag i sig själv och bryta dem. Så mycket mer tror jag inte att jag har att säga på denna punkt mer än, var snäll mot dig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0