Strömavbrott på jobbet

Mycket intressant dag på jobbet må jag säga! Det såg mörkt ut på himlen när jag skulle bege mig men jag tänkte bara "äsch jag tar gummistövlar och regnjacka så är det no problems". När jag sedan låst upp cykeln nere i förrådet och vände mig om för att ta ut den så hade det börjat vräkta ner utan dess like. Men vad ska man göra liksom? Började bara skratta, det var så himla komiskt. Så jag hoppade på cykeln och krigade till jobbet. Tog inte många sekunder innan jag var helt dyngsur och efter några minuter var t o m stövlarna vattenfyllda! Men jag bara skrattade och trampade på. Vilken syn det måste ha varit när jag kom till jobbet! Fick ställa mig innanför dörren och tömma stövlarna och vrida ur byxorna. Herrejösses alltså!

Det roligaste (eller det beror ju på hur man ser det, ur en ekonomisk synpunkt var det ju inte bra!) var att jag lagom hann sätta mig i kassan innan butiken blev helt svart. Och så bara KABOM! Hela butiken skakade till! Blixten slog nämligen ner i proppskåpet utanför, men det visste vi inte då. Som tur var fungerade kassorna en liten stund så att kunderna som befann sig i butiken kunde handla. Men sedan fick vi stänga. Så från ungefär kvart över tre till tjugo, kvart i sex (?) hade vi strömavbrott. Men vi jobbade på i mörkret och plockade upp varor, frontade och lite sådant. Kändes fett skumt. När vi gick ut på baksidan för att kolla något så fick vi se att de rykte ifrån proppskåpet (elhuset eller vad man ska kalla det?). Några kunder som var där ute gick fram och kände och luktade. Mycket riktigt så var det varmt och luktade rök. Så vi fick tillkalla brandkåren. De var där en bra stund och trixade och fixade innan de konstanterade att det inte var någon fara. Då var det bara att invänta Vattenfall. Drama, drama, drama. Det var kul med lite omväxling så där, lite spänning i vardagen haha. Men som sagt inte alls bra för butiken ekonomiskt.

Fick faktiskt, att bero på drama, ett litet astmaanfall också. Kunde inte komma på imorse om jag tagit medicinen eller ej så vågade därför bara ta en dos, tar två annars. Sedan tog jag en dos av den andra medicinen innan jag duktigt begav mig ut på en powerwalk/joggingtur på 6 km. Kände att astman inte var helt bra då. Och att sedan cykla som en tok i spöregnet gjorde ju inte direkt det hela bättre. Men en stund och två doser senare var det ok. Känner dock fortfarande av det. Känns i luftvägarna redan att det blivit kallare i luften. Ingen vinter med 20 minus igen tack!

Nej, nu ska jag fortsätta titta på American Pie - The wedding som jag pausade för att informera er om min dramatiska dag ^^ Lär dock somna i soffan, k a n  k n a p p t  h å l l a  ö g o n e n  ö p p n a . . .


urusla bilder tagna med min uråldriga mobil men lite ser man ju, mjukisbyxorna satt helt slickade på kroppen haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0