Lorenzos olja

Såg precis klart på Lorenzos olja med Nick Nolte och Susan Sarandon i huvudrollerna. Hade väl inte så här jättehöga förväntningar på den. Men tyckte den lät intressant när den gick på TV3 för någon månad sedan eller när det var. Och jag är så otroligt glad att jag spelade in den! För den var helt fantastisk! Den är baserad på en sann historia om Lorenzo Michael Murphy Odone som vid fem års ålder fick diagnosen ALD. Man får följa hans föräldrars desperata kamp på ett botemedel till denna groteska sjukdom. Och om det är något man lär sig så är det att aldrig ge upp! Rekommenderar starkt denna film!

Nu ska jag lägga mig och läsa klart boken. Hade ju tänkt göra det igår men var så fruktansvärt trött att jag tillslut slumrade till med boken i handen. Kände att det var dags att släcka då ^^ Men nu ska jag minsann läsa ut den! Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0