Bowling är underskattat, likaså är ett leende

Hej hej! Så här roligt har jag inte haft på riktigt länge! Att bowla är faktiskt kul, det är underskattat. Dock är dem första kasten aldrig speciellt roliga men sedan kommer man in i det liksom. Gick riktigt bra för mig mot slutet men det räckte bara till en åttonde plats, av tio haha. Sen åt vi middag på ett ganska trevligt ställe i Haninge typ (?), pizza Margarita för min del såklart. Vi pratade roliga händelser på jobbet, på semestrar och så. Skrattade så att det kom tårar. Helt underbart. Vi är allt en härlig grupp människor som jobbar på ICA. Är så tacksam för det här jobbet. Har redan jobbat två och ett halvt år där nu. Folk kan tycka äsch vadå sitta i kassan på ICA. Men jag har utvecklats enormt mycket tack vare just det. Kan låta töntigt men det är faktiskt givande. Ett leende kan göra så otroligt mycket, mer än de flesta kan förstå. Man blir varm i hela kroppen när man hälsar glatt på en kund och ser hur de lyser upp. Man kan faktiskt göra någons dag. För många kan det verka obetydligt att vara kassörska men jag känner faktiskt att det är ett viktigt jobb jag har. Skratta om ni vill, men så känner jag. Tror ändå att många kan hålla med mig. Jag själv uppskattar i alla fall när butikspersonalen verkligen anstränger sig och bemöter kunderna med ett leende. Dålig service är något jag avskyr. Därför kära ni, handlar jag aldrig på Coop i centrum om jag inte måste. Mår helt ärligt fysiskt dåligt av att vara i den butiken. Hela stämningen är så usel, det är alltid långa köer och personalen vet inte vad dem pratar om hälften av tiden. Dem skulle allt behöva en kurs i bemötande och service. I alla fall, sitter och gnuggar mig i ögonen nu. Hade bara tänkt kasta mig i sängen men riktigt så blev det ju inte. Men nu ska minsann jag göra mig klar och krypa ner och läsa ut min bok. Kommer sova riktigt gott inatt känner jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0