Glamour på franska

Bonjour! Har haft en chilldag idag, bara solat, fotat lite, handlat och ätit haha. Köpte franska Glamour (som bara kostade 1,80€!) när vi var och handlade som jag suttit och bläddrat lite i nu. Förstår inte jättemycket men läser jag hela texten så kan jag förstå sammanhanget. Är förresten riktigt stolt över mig själv! Vet ni varför då? Jo, jag bokade minsann tennisbanan på franska igår! Fick beröm för det faktiskt av båda som satt i receptionen! Så det var jättekul. Och idag köpte vi åksjuketabletter, försökte först på engelska men då förstod hon inte så då fick jag säga "mal a la automobile" ^^ Även om det inte är mycket så hade jag aldrig vågat det för något år sedan. Blir grymt sugen på att lära mig mer. Jag vill kunna tala flytande franska! Får kolla upp lite fler kurser när jag kommmer hem och fortsätta plugga själv med kursboken jag köpte. Men nu ska syster och jag fortsätta titta på Harry Potter!     

                            Marion Cotillard på omslaget, så vacker hon är.


                      (by the way skrev jag fel igår, vi var ju på marknad i Le Muy)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0