Taxiskräck

Hej hej! Alice i underlandet var bra, men inte överdrivet bra. Inte som Avatar. Men sevärd var den. Och det var kul att gå på en annan biograf för en gångs skull, brukar alltid gå på Sergel. Men det blev ett litet äventyr att ta sig till Heron...^^ När jag var på väg ner till hållplatsen såg jag en buss åka förbi men det var fem minuter kvar till min buss skulle gå, och de är aldrig tidiga. Så det kan inte vara min tänkte jag. Men när jag kommit ner till hållplatsen och det gått fem minuter började bli lite orolig. När det gått tio minuter kom en annan buss så jag hoppade på den och bad att jag skulle hinna till den andra bussen. Så när jag kom till Norra Sköndal var kl.19.59, bussen gick en ynka minut tidigare. Nästa buss skulle gå en halvtimme senare och då skulle jag bli fem minuter sen till bion. Så jag fick vänta tio minuter och ta en buss till Gullmarsplan. Desperat som jag var att hinna i tid så tog jag faktiskt en taxi. Och det var nog bland det läskigaste jag varit med om! Har bara åkt taxi ett par gånger och tyckt att det varit obehagligt även fast jag har åkt med familjen. Denna gång satt jag själv i taxin och han låste dörrarna. Panik! Det är väl för ens egen säkerhet men jag visste inte att dom gjorde så, hade känt mig säkrare om dörrarna varit olåsta. Ringde mamma för att berätta att jag satt i taxin och sa högt och tydligt att jag skulle smsa Anna-Karin för att berätta att jag skulle komma i tid. Resten av resan satt jag på helspänn och stirrade ut genom fönstret för att se att vi var på rätt väg. Drog en stor suck av lättnad när jag såg Heron skylten. Jag överlevde! Men jag sätter mig nog aldrig i en taxi själv igen. Ja, jag har taxiskräck och fördomar om taxiförare, men är det så konstigt när man läser om allt som händer?

Jag igår, försökte återigen ta en outfit bild i spegeln men jag lyckas aldrig! Så det fick bli en sån här bild ^^ Men nu ska jag hitta på nåt innan jag dör av uttråkning. Tittade faktiskt på en resa till Frankrike men den billigaste tur/retur biljetten kostade ca 3000:-. Det kändes lite väl mycket för bara en flygresa. Men jag vill åka någonstans nu! Det är över tre månader kvar till Grekland. Lär dö innan...Aja, hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0