Drömmar

Hej hej! Hade en lektion i skolan idag, bild. Vi bjöds på fika men jag hade inte hunnit klart med min oljemålning så den fortsatte jag med. Blev riktigt nöjd! Visar om jag hinner imorgon. Efter det var det lunch (pannkakor - äntligen!) och sen hade musikgruppen uppvisning. Blev lite avis, hade också velat vara med. Tycker att man borde få ha både bild och musik...I alla fall, efter skolan åkte jag direkt till Helén för min ansiktsbehandling. Det var helt underbart som vanligt. Och så skönt att ha färg på fransarna igen! Att gå och färga ögonfransarna är verkligen perfekt för mig som aldrig orkar/hinner sminka mig på vardagarna. Man ser fräsch ut utan att behöva lyfta ett finger ^^

För en stund sen bakade jag. Gjorde tre sorters kakor till studentmottagningen. Drömmar, kolakakor och chokladkolakakor blev det. Dock måste jag faktiskt göra om kolakakorna imorgon för med dom blev det nåt knas. Inget större fel på smaken men vackra var dom inte. Och så kan jag ju inte ha det på min studentmottagingen när precis gått klart tre år på bageri/konditori linjen. Haha. Allt ska vara perfekt. Nästintill i alla fall. Men nu ska jag sova. Här kommer receptet på drömmarna och två bilder (tagna med nya kameran som jag älskar!). Hejsvejs och godnatt!

Drömmar ca 50 st
* 100 g smör
* 3 dl socker
* 2 tsk vaniljsocker
* 1 dl olja
* 1 tsk hjorthornssalt
* ca 4 dl vetemjöl

Rör smör, socker och vaniljsocker smidigt.
Tillsätt oljan lite i sänder.
Blanda hjorthornssaltet med lite av mjölet och rör ner det i degen.
Arbeta in resten av mjölet.
Rulla ut degen i två längder.
Skär dem i bitar och forma dem till bollar.
Lägg dem på smord plåt eller bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen ca 20 minuter i 150 grader.

Recept från Sju sorters kakor



                       Lillasyster var såklart med och provsmakade ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0